DNUs Skurby gøres klar til dobbelt kapacitet af håndværkere på byggepladsen i 2014.

Stor byggeplads udvider til endnu større

I øjeblikket sker der byggeaktivitet på fire af DNU-byggeriets byggefelter: N1, N2, N4 og S1, der netop har haft rejsegilde.

                   
                    2. december 2013

I disse dage bliver byggeaktivitet på DNUs allerstørte byggefelt synlig. På S2 skal der bygges næsten 40.000 m2 nye behandlings- og sengebygninger i henholdsvis 4 og 8 etager. Og det betyder 400 mand mere på byggepladsen.

Derfor er DNU-byggepladsens fælles faciliteter for både håndværkere og entreprenørenes funktionærer under udvidelse.

I løbet af hele 2014 forventes omkring 1.000 mand at arbejde på byggepladsen samtidigt.

Der er sket en fordobling af antallet af parkeringspladser foran Skurbyen. Selve Skurbyen er udvidet med yderligere kontor- og møde-pavilloner og med flere bade- og omklædningsskure.

Håndværkerkantinen får en 1. sal med yderligere 250 spisepladser, så der er ialt 500, som kan spise på ad gangen. Og så må håndværkerne fra 1. februar 2014 begynde at spise i skiftehold.

Pension Danmark, som tilbyder massage og fysioterapi til deres medlemmer på byggepladsen, har fået stillet et lokale tilrådighed til Sundhedscenter af bygherre, så håndværkerne kan få forebyggende behandlinger på vej hjem fra arbejde.

Starck byggemarked og Cramo materieludlejning har indrettet en butik direkte på byggepladsen, så håndværkerne hurtigt kan bestille eller få udleveret, hvad de lige står og mangler.

Allerede i januar måned kommer endnu 50 jord- og betonarbejdere til at tage de udvidede faciliteter i brug. 

                   

Den daglige transport til og fra byggepladsen udgør på nuværende tidspunkt 1.500 alene til DNU. I 2014 skal byggepladstransporterne booke aflevering af deres byggematerialer ind i et on-linesystem, som skal sikre at lastvognstog ikke kommer til at holde i kø for hinanden.

Trafikanter i området opfordre derfor også til fremover at benytte sig af den nye kommunale ringvej; forlængelsen af Paludan-Müllers Vej, der går udenom DNU-byggepladsen i stedet for Herredsvej.

På den måde kan byggepladstrafikken af store betonelemter og flydende beton komme uhindret frem til tiden.