Søndag den 2. april er der igen mulighed for at besøge Danmarks største hospitalsbyggeri i Skejby. Denne gang får man blandt andet et smugkig på den sydlige del af hospitalsbyggeriet med blandt andet Kræftafdeling, operationsstuer og sengeafsnit.

Det røde bånd, der markerede indvielsen af Danmarks største hospital, blev for nyligt klippet, og de nye hospitalsbygninger på Aarhus Universitetshospital i Skejby er nu taget i brug af både patienter og personale.

Kommer man forbi en af indfaldsvejene i det nordlige Aarhus, er det dog tydeligt, at der stadig er gang i kraner og byggeri. Håndværkerne har endnu ikke forladt byggepladsen, og vi bygger fortsat på livet løs! Men hvad er det egentlig, vi bygger, hvor stort bliver det, og hvornår er vi færdige?

Har man lyst til at få svar på disse og mange andre spørgsmål, kan man lægge vejen forbi byggeriet i Skejby søndag den 2. april mellem kl. 10 og 16. Her byder Projektafdelingen for DNU nemlig indenfor til åben byggeplads for alle interesserede.

Nye sengeafsnit og operationsstuer

Arrangementet består af en indledende fortælling om DNU-projektet i hospitalets infocenter og en rundvisning i og omkring de nye bygninger.

Undervejs på rundturen besøger vi blandt andet et sengeafsnit på Kræftafdelingen og kigger indenfor på en af de nye en-sengs-stuer. Vi lægger også vejen forbi operationsgangen, ligesom vi tager et smut forbi hospitalets inderste hjerte, tekniketagen, som ellers er lukket land for alle andre end teknisk personale.

Rundturen varer cirka halvanden time. Herefter er der mulighed for at nyde en kop kaffe og lidt lækkert. Her er der også mulighed for at stille spørgsmål om byggeriet. Man kan naturligvis også stille spørgsmål undervejs på rundvisningen.

Første rundvisning begynder kl. 10 og sidste tur er kl. 14.30. Ved tilmelding bedes I oplyse, om I ønsker at komme på et hold formiddag, middag eller eftermiddag. HUSK, tilmelding er nødvendig, da der er rift om pladserne!

Er man flere, der ønsker at komme på rundvisning sammen, skal man blot nævne det, når man tilmelder sig, så forsøger vi at imødekomme ønsket. Holdene fyldes op efter først-til-mølle-princippet. Alle tilmeldte får en mail med start-tidspunkt og information om rundvisningen.

Tilmelding til rundvisningerne sker på: DNUtilmelding@dnu.rm.dk

Alle deltagere mødes ved hospitalets nye nordlige hovedindgang, Indgang J (se kort herunder) Adressen er Palle Juul-Jensens Boulevard 165, 8200 Aarhus N. Der er mulighed for parkering nær Indgang J (blå områder på kortet), ligesom Midttrafiks gule busser stopper lige i nærheden.

N.B. Vi gør opmærksom på, at rundvisningen indebærer færden på mange trapper og over et stort areal uden mulighed for at holde pauser. Derfor er turen ikke egnet for gangbesværede og kørestolsbrugere. På grund af sikkerheden må børn under 10 år ikke deltage i rundvisningerne.

(KLIK PÅ KORTET FOR AT SE STORT KORT!)